NASZE ADRESY

 

Warszawa

ul. Krucza 6/14b
tel. 602 747 957
 

Płock

ul. Piłsudskiego 35
tel. 787 947 957
 

Łódź

ul. Kamińskiego 21
tel. 696 696 214

 

FIZJOTERAPIA

ZABIEGI OPERACYJNE

BLOG

Nasze współprace

Polityka prywatności

DLA PARTNERÓW

Kontakt w sprawie współpracy

Natalia Skibska 

mail: natalia.skibska@essedlazdrowia.pl

 

Jak przy pomocy diety zadbać o odporność organizmu?Oto kilka cennych produktów żywnościowych, które pomogą Wam naturalnie wzmocnić układ immunologiczny:

 

🔹 Warzywa i owoce

W aspekcie odporności najistotniejsze jest włączenie do codziennego jadłospisu warzyw i owoców bogatych w witaminę C i beta-karoten. W przypadku witaminy C, będą to porzeczki, czerwona papryka, natka pietruszki, cytrusy, kiwi czy brokuły. Beta- karoten w dużej ilości znajdziemy w brzoskwiniach, morelach, marchewce, pomidorach, dyni, mango, jarmużu i szpinaku.

 

🔹 Ryby

Witamina C i nienasycone kwasy tłuszczowe zawarte między innymi w łososiu, makreli, śledziach, tuńczyku czy dorszu odgrywają niebagatelną role w kształtowaniu układu immunologicznego człowieka i ochronie przed infekcjami.

 

🔹 Kiszonki

Proces kiszenia zachodzi pod wpływem fermentacji mlekowej, a dzięki temu znacznie zwiększa się wchłanianie składników i zawartość substancji antyoksydacyjnych.

 

🔹 Fermentowane produkty mleczne

Spożywanie jogurtu naturalnego, kefiru czy maślanki wpływa na rozwój korzystnej mikroflory jelitowej, a co za tym idzie- blokuje dostęp dla bakterii chorobotwórczych. Nie bez powodu, fermentowane produkty mleczne często nazywane są naturalnymi probiotykami.

 

🔹 Warzywa cebulowe

Cebula, czosnek, szczypior oraz por nazywane są „naturalnymi antybiotykami”. Czosnek zawiera związek o nazwie allicyna, która wykazuje działanie przeciwgrzybicze, antybakteryjne oraz przeciwwirusowe, natomiast cebula posiada właściwości przeciwgrzybicze i przeciwbakteryjne. Warzywa cebulowe są również bogate w witaminę A, C, E, B oraz żelazo, siarkę, selen oraz magnez.

 

Lepsza odporność dzięki odpowiedniej diecie

15 października 2020
07 listopada 2022
Fizjoterapia sportowa to szerokie pojęcie modelu pracy ze sportowcem. Całokształt działania nastawiony jest na wspomaganie treningu, poprawę regeneracji powysiłkowej oraz
04 listopada 2022
O ile o benefitach płynących z regularnej aktywności fizycznej nikogo nie trzeba przekonywać, to korzyści wynikające z regeneracji powysiłkowej są
19 października 2022
Dobrze jest co jakiś czas obejrzeć swoje ciało i dokładnie przyjrzeć się wszystkim znamionom. Jeśli coś nas zaniepokoi, warto udać

Autor artykułu

Dietetyk kliniczny Natalia Kupść